Σάββατο 4 Ιουλίου 2009

Ενα μεσημέρι στης Ακρόπολης τα μέρη...

Ε, εντάξει... Δεν ήταν ακριβώς μεσημέρι, αλλά τί να κάνω αφού δεν γράφτηκε τραγούδι για τόσο πρωί στο εν λόγω μέρος...
Σάββατο, 4η Ιουλίου (Χρόνια Πολλά κι ευτυχισμένα Αμερική...). Ωρα περίπου 8.30, φθάνω στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Πρώτη εντύπωση για το περίφημο κτήριο? Δεν θα μπω στην παγίδα της μαραθώνιας αντιπαράθεσης. Απλά δεν μου άρεσε. Και δεν μου άρεσε για δύο λόγους: Ταιριάζουν στην αισθητική μου οι μοντέρνες κατασκευές, αλλά αυτή ειδικά δεν νομίζω ότι "αγκαλιάζει" το χώρο που υποτίθεται θέλει ν' αναδείξει. Δεν είμαι αρχιτέκτονας, αλλά πιστεύω πως θα μπορούσε να κατασκευαστεί κάτι καλύτερο...
Οσον αφορά τον δεύτερο λόγο; Αφού έγινε (και ορθώς εκτιμώ) η επιλογή να υπάρχει πολύ γυαλί περιμετρικά, προκειμένου να αναδεικνύει τα εκθέματα το φως του Αττικού ήλιου, θα έπρεπε να έχει διασφαλιστεί και ο τέλειος εξωτερικός καθαρισμός του! Μετά λύπης μου διαπίστωσα ότι η σκόνη ήταν εμφανής, σαν σε οποιουδήποτε άλλου κτηρίου γραφείων, κάπου στο κέντρο της Αθήνας, και του οποίου οι ιδιοκτήτες για λόγους οικονομίας επέλεξαν να μην αναθέσουν σε συνεργείο εξωτερικού καθαρισμού συχνή επισκεψιμότητα...
Στην είσοδο οι φύλακες πέρασαν από το ειδικό μηχάνημα τον μικρό μου σάκκο, κι εμένα από το γνωστό ειδικό "Π", για να διαπιστωθεί αν είχα πάνω μου ύποπτα μεταλλικά αντικείμενα. Το ίδιο συνέβη και με όλους τους άλλους επισκέπτες. Και όπως έτυχε σ' εμένα (που είχα στις τσέπες μου κλειδιά, κινητό και κέρματα στο πορτοφόλι), "χτύπησε" το μηχάνημα και σε άλλους. Δεν μου ζητήθηκε, όμως, να βγάλω τα αντικείμενα και να ξαναπεράσω, όπως συμβαίνει αλλού. Και απ' ό,τι διαπίστωσα, ούτε σε άλλους ζητήθηκε. Συμπέρασμα; Για ποιό επίπεδο ασφάλειας μπορούμε να συζητάμε; Αν τα μηχανήματα της εισόδου είναι τόσο "προχωρημένα" που δεν "χτυπάνε" μόνο, αλλά και βγάζουν π.χ. σε μια οθόνη υπολογιστή ραπόρτο για το ποιά αντικείμενα κουβαλούσα πάνω μου, τότε ο.κ.! Αν όχι, τότε γιατί τα έχουμε εκεί; Γιατί τα πήραμε, πληρώνοντας το ανάλογο ποσό; Και γιατί τα διατηρούμε;
Στο καφέ - εστιατόριο, τώρα: Καταγράφηκε μικρή αναστάτωση μεταξύ του προσωπικού που μάλλον πρόδιδε προβλήματα οργανωτικά, με πρώτο εμφανές αποτέλεσμα - επίπτωση (ή μήπως ήταν η αιτία;) τη μεγάλη αργοπορία στην εξυπηρέτηση: Με αρκετή αργοπορία ήρθε το "σνακ", ένα μικρό "ελληνικό σάντουιτς" που είχε μέσα κυρίως ντομάτα κι ελιές. Χρειάζεται να πω ότι παραλίγο να χάσω δόντι διότι από μια ελιά δεν είχε βγει το κουκούτσι; Να το πω, γιατί όχι; Μπορεί να είναι οι πρώτες ημέρες ακόμα για το μουσείο, αλλά θα περίμενα (έτος 2009 έχουμε) άψογη την κατάσταση σε όλα τα επίπεδα. Και τέτοια, δυστυχώς, σε τούτη την ερασιτεχνική επίσκεψή μου, δεν διαπίστωσα! Και όταν λέω "ερασιτεχνική", εννοώ ότι δεν πήγα με μπλοκάκι και μολύβι να κάνω ρεπορτάζ. Απλές σκόρπιες σκέψεις καταγράφω εδώ...
Αγόρασα κι ένα μικρό βιβλιαράκι, πρόχειρο οδηγό του νέου Μουσείου. Γράφει μέσα ότι ολοκληρωμένος θα εκδοθεί αργότερα. Γιατί δεν υπήρχε από τώρα έτοιμος; Ενα ερώτημα. Ηταν ο "πρόχειρος" φτιαγμένος από ανακυκλωμένο χαρτί; Δεύτερο ερώτημα. Εψαξα λίγο, αλλά δεν είδα πάνω στο αντίτυπο που κρατούσα στα χέρια μου κάποια ένδειξη για το στοιχείο της ανακύκλωσης. Μπορεί να κάνω λάθος. Μπορεί και όχι. Αν, όμως, η απάντηση είναι "όχι, δεν είναι ανακυκλωμένο", τότε ανακύπτει και το τρίτο ερώτημα: Γιατί όχι;
Α, και κάτι ακόμα: Αν και γενικώς άκουγα (όπως και άλλοι, νομίζω) ότι επιτρέπεται η φωτογράφιση εντός του Μουσείου, αρκεί να μην χρησιμοποιείται φλας, εσωτερικός φύλακας στο ισόγειο σχεδόν φωνάζοντας είπε σε επισκέπτη ότι δεν επιτρέπεται καθόλου η φωτογράφιση, παρά μόνο στον τρίτο όροφο. Και γιατί δεν υπήρχε ενημερωτικό έντυπο με το τί επιτρέπεται και τί όχι στα εκδοτήρια των εισιτηρίων; Απουσία ενημέρωσης υπάρχει και είναι εμφανής από την πρώτη στιγμή, αναφορικά και με τα εκθέματα που βρίσκονται κάτω από το γυάλινο δάπεδο στο προαύλιο του Μουσείου: Τί είναι αυτά που ανακαλύφθηκαν στα θεμέλιά του;
Στα θετικά της "λειτουργικότητας" - για να κλείσω και με κάτι καλό-, είναι τα χαμόγελα των υπαλλήλων: Α) κατά την έκδοση των εισιτηρίων, Β) στο βεστιάριο - όπου άφησα το σάκο μου - και Γ) στο πωλητήριο του πάνω ορόφου.
Υ.Γ. Δεν ξέρω φιλαράκια τί αποκομίσατε από την "επίσημη" μετά των βουλευτών επίσκεψή σας τις προάλλες. Θα ήταν χρήσιμο να μαθαίναμε τις εντυπώσεις σας: Ηταν αντάξια των προσδοκιών σας;

Δεν υπάρχουν σχόλια: